چرا شيعه شدى ؟ گفت چون …

  • شخصى به نام عبدالرحمان در اصفهان زندگى مى كرد كه شيعه بود. روزى از او پرسيدند: كه چرا مذهب شيعه را پذيرفته و قائل به امامت و رهبرى امام هادى (ع ) شده اى ؟ گفت : دليلى دارد و آن اين كه : من مرد فقير و داراى جراءت و جسارت بودم و حرف خود را در هر شرايطى بيان مى كردم . تا اين كه من و عده اى ديگر را از اصفهان بيرون كردند. ما براى شكايت پيش ‍ متوكل رفتيم . روزى كنار كاخ متوكل ايستاده بوديم تا ما را اجازه ورود دهد، ديدم شخصى را نزد متوكل مى برند. پرسيدم اين شخص كيست ؟ گفتند: او از اولاد على است و شيعيان او را امام خود مى دانند، متوكل او را احضار كرده تا به قتل برساند. من با خود گفتم : همين جا مى ايستم تا او را از نزديك ببينم . مردم دو طرف راه صف كشيده بودند و او را نگاه مى كردند. وقتى چشمم به جمالش افتاد در قلبم علاقه اى نسبت به او احساس كردم و دعا كردم كه خدا شر ماءمون را از او دور كند.
  • وقتى به كنار من رسيد صورتش را به طرف من كرد و گفت : دعايت مستجاب شد و عمرت طولانى و مال و اولادت زياد خواهد شد! من بر خود لرزيدم و رفقايم پرسيدند: جريان چه بود؟ گفتم : خير است و از نيت و دعاى قلبى خودم چيزى به آنها نگفتم .
  • وقتى كه به اصفهان بازگشتيم خداوند مرا مورد عنايت قرار داد، اموال زيادى برايم فراهم شد بطورى كه فقط اموالى كه در خانه دارم يك ميليون درهم است و ده فرزند هم خدا به من عنايت فرمود و بيش از هفتاد سال از عمرم مى گذرد. به اين خاطر شيعه و قائل به امامت او شدم ؛ چون بر آنچه در قلبم گذشت ، آگاه بود و دعايش در حق من مستجاب شد. 
  • المحجة البيضاء، ج 4، ص 314. 

    صفحه های مرتبط ما در فیسبوک

    حکایات و داستان های اسلامی 

    معرفی فضائل امام هادی (ع) به جهانیان 

هلالی – امام زمان – ۲۰۱۲

بچه شیعه ببین نوکر مولا از حکومت مولا میگه کیف کن :

 

حاكم عدالت و يا ظلم

امام على عليه السلام – فرمود:

دلهاى مردم صندوقچه هاى حاكم است، پس آنچه از عدالت و يا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد ديد.

قُلوبُ الرَّعِيَّةِ خَزائِنُ راعيها فَما اَودَعَها مِن عَدلٍ اَو جَورٍ وَجَدَهُ؛

غررالحكم، ج4، ص 521، ح 6825 

صفحه ما در فیسبوک

علي بن أبي طالب | Ali Ibn Abi Talib

در باور ما علی (ع) خدا نیست ولی

 

در باور ما علی(ع) خدا نیست ولی . . . 

مصداق وجودی خدا کیست؟ . . . علی(ع)!

در باور ما علی(ع) امام است آری *** اسلام نبی به او تمام است آری  

صفحه مرتبط در فیسبوک
علي بن أبي طالب | Ali Ibn Abi Talib

روش ازدواج بچه شیعه ها در احـادیث

حضرت علی علیه السلام فرمود :هر وقت یکی از شما، بخواهد، ازدواج کند، از اوصاف موی سر زن نیز سؤال کند همچنانکه از چگونگی رخسار او می پرسد.

چون که موی زن یکی از دو زیبایی (مو و صورت) اوست

اذا اراد احدکم ان یتزوج فلیسال عن شعرها کما یسال عن وجهها فان الشعر احد الجمالین

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 254

صفحه مرتبط در فیسبوک
روش ازدواج بچه شیعه ها در احـادیث

مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز

امام على عليه السلام می فرمایند:

مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگز.

اَلمَنِيَّةُ وَلاَ الدَّنِيَّةُ وَالتَّقَلُّلُ وَلاَ التَّوَسُّلُ؛

نهج البلاغه، حكمت 396

اللهم عجل لوليك الفرج بحق زینب الکبری

ايت الله ميرزا احمد سيبويه ساكن تهران از آقا شيخ حيسن سامرائي كه از اتقياي اهل منبر در عراق بودند , نقل فرمودند:
در ايامي كه در سامراء مشرف بودم روز جمعه اي طرف عصر در سرداب مقدس رفتم. ديدم غير از من احدي نيست و من حالي پيدا كردم و متوجه مقام صاحب الامر-صلوات الله عليه-شدم.در آن حال صدايي از پشت سر شنيدم كه به فارسي فرمود:<< به شيعيان و دوستان ما بگوييد كه خدا را قسم دهند به حق عمه ام حضرت زينب سلام الله عليها كه فرج مرا نزديك گرداند.>>

جملات زیبا درباره امام زمان علیه السلام

هیچکس “همراه” نیست . ” تنهای اول “ دارنده بیشترین مشترک مدعی انتظار!!!

پیشین ورودی‌های دیرین

نوشته های پیشین

مارس 2012
د س چ پ ج ش ی
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031